poniedziałek, 8 lipca 2013

A może jednak Norwegia...?

W ostatnim czasie sporo myślałam nad tym czy zostać w Norwegii po studiach, czy wyjechać jednak gdzieś dalej. 
Nie żyje mi się tutaj źle, ludzie są mili, tolerancyjni. Życie tutaj płynie jakoś tak spokojniej. Norwedzy podchodzą do wszystkiego tak na luzie, spokojnie. Nie stresują się tak wszystkim na zapas, nie narzekają. I mimo że czasami ta ich ślamazarność doprowadza mnie do szału to jednak kiedy w zeszłym roku byłam w Polsce, to pod koniec wakacji zatęskniłam za tą ciszą, spokojem. (Ale gdybym kiedyś miała się z kimś związać tak na poważnie, to na pewno nie byłby to Norweg. Jakby to powiedzieć... cóż, zbyt duża różnica kulturowa) ;)

I tak sobie pomyślałam: czy jest sens się wyprowadzać, skoro tutaj nie jest źle? Poza tym nie wiem czy miałabym siłę na kolejną wyprowadzkę do obcego kraju. 
Odkąd pamiętam marzę o dalekich podróżach, a mieszkając i pracując tutaj miałabym taką możliwość. Teraz mogę odwiedzać rodzinę i przyjaciół przynajmniej raz w roku, a gdybym wyjechała na przykład do Australii to w Polsce byłabym raz na kilka lat. 
Pamiętam jak jeszcze niedawno chodził mi też po głowie powrót do Polski, ale z tego co opowiada rodzina i znajomi to tam jest coraz gorzej. I tak jakoś ten pomysł szybko mi wyleciał z głowy. 
Więc może jednak tu zostanę...?


źródło: weheartit.com

7 komentarzy:

  1. Norwegia to piękne miejsce, a z tego co słyszałam żyję się tak naprawdę dobrze. Ale jeśli od zawsze chciałaś podróżować, to czy warto osiedlać się w jednym miejscu? Za paręnaście lat siedząc w bujanym fotelu możesz żałować i zadręczać się myślami typu: "Mogłam jednak wybrać tą Australię"... Przemyśl to dokładnie, w końcu taka decyzja zaważa na całym życiu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdziwiło mnie to, że w ogóle rozważałaś powrót do Polski... A Norwegia to nie taki zły kraj ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moi bracia mieszkają i pracują w Norwegii i są podobnego zdania jak ty. Może warto tam zostać, ty niezdecydowana osóbko :DD. Ale wiesz? Dopiero zaczynasz liceum. Masz dużo czasu. Jeszcze tysiąc razy zmienisz zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, na początku wspomnę, że Ci naprawdę zazdroszczę, bo Norwegia już od jakiegoś czasu jest moim marzeniem, należę do osób które szukają takiej ciszy i spokoju, ale rozumiem że nie wszystkim to może odpowiadać.
    Skoro możesz tam spełniać swoje marzenia, to może faktycznie lepiej zostać w Norwegii? Zawsze możesz co jakiś czas wracać do Polski, zobaczyć bliskich i usłyszeć trochę hałasu ;p
    No i jeszcze powielę to co jest w komentarzu wyżej : masz dużo czasu, jeszcze tysiąc razy zmienisz zdanie.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby gdzieś było mi dobrze, nie wyjeżdżałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja, gdy tylko zajdzie taka możliwość, wyfruwam z Polski. nie widzę sensu w siedzeniu tu. zero perspektyw. jest słabo po prostu. a co do Norwegii to ciężko mi poradzić niestety :c

    OdpowiedzUsuń
  7. chciałabym bardzo mieszkać w Norwegii ;c niestety nie będę pewnie.. ;\

    + ZOSTAŁAŚ NOMINOWANA PRZEZE MNIE DO Liebster Blog Award, PYTANIA SĄ NA MOIM BLOGU - http://merry-merrry.blogspot.com/2013/07/liebster-blog-award.html

    BĘDZIE MI BARDZO MIŁO GDY ZROBISZ TAKI POST I ODPOWIESZ NA PYTANIA ;* POZDRAWIAM :]]

    OdpowiedzUsuń