środa, 20 listopada 2013

21 wiek

weheartit.com
Czy Wy też zauważyliście, że teraz wielu ludzi narzeka na 21 wiek? 
Najbardziej śmieszą mnie małolaci tacy jak ja, którzy kochają lata '80. Czy oni w ogóle mają pojęcie o czym mówią? Najczęściej chodzi po prostu o muzykę. Wielcy fani rocka, twierdzący, że tylko w tamtych czasach była ''prawdziwa'' muzyka (cokolwiek to znaczy). 

weheartit.com
Nie przeczę, że ja sama nieraz chciałabym chociaż na jeden dzień cofnąć się w czasie i zobaczyć jak to było w latach młodości naszych rodziców. Nieraz się uśmiałam z opowieści ojca albo jak opowiadał mi o koncertach, na których był.
W sklepach niby nic nie było, ale jednak było, ludzie jakoś bardziej się szanowali, pomagali sobie... 

weheartit.com
Ale przestańmy już narzekać na dzisiejsze czasy. Niektórzy ciągle powtarzają, że dzisiaj to nic tylko seks, imprezy, prochy i alkohol. Ale 20 czy 30 lat temu było dokładnie to samo! Kiedyś po prostu się o tym nie mówiło, bo mając syna narkomana czy córkę, która zaszła w ciążę bez ślubu to był to wstyd i trzeba było to trzymać w tajemnicy. 

Nie przesadzajmy. Dzisiaj wcale nie jest aż tak źle. Mamy więcej możliwości, niż mieli nasi rodzice. Albo pójdziemy z duchem czasu, albo będziemy stać w miejscu i zrzędzić jaki ten 21 wiek jest okropny... 

16 komentarzy:

  1. Właśnie! przestańmy narzekać, czasami naszych czasów zazdroszczą nam rodzice ze względu na możliwości, które mamy, każdy czas ma swoje wady i zalety, my się nigdzie nie cofniemy, więc korzystajmy z życia! Podoba mi się ten post i jego tematyka! ; ) Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kompletnie nie rozumiem tego całego narzekania na dzisiejsze czasy, ludzie zapominają albo nie wiedzą, że wbrew pozorom kiedyś pod względem ludzi i naszej moralności było bardzo podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. No, cóż. Każdy wiek ma swoje zalety i wady ;). Spójrzmy na to inaczej. Kiedyś było mniej chorób cywilizacyjnych. Teraz przez te wszystkie komputery, telewizory i inne pochłaniacze czasu zdrowie ludzi pogorszyło się. Postęp techniczny, ma też jednak swoje zalety. Oszczędzenie czasu, bo nie musimy zasuwać nie wiadomo gdzie,by zrobić jakiś przelew czy co innego. Ja stoję w tym wszystkim po środku. Chciałabym zobaczyć jak było kiedyś, ale nie narzekam na współczesność. Trzeba być człowiekiem otwartym i na stare prawdy i na nowe ^___^

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście, ja na każdym kroku słyszę rzeczy w stylu "kiedyś było lepiej", "stare dobre czasy" czy znienawidzone "ta dzisiejsza młodzież...!". Jednak narzekanie nic i tak nie zmieni, bo przecież nie cofniemy się w czasie, więc chyba lepiej żyć chwilą? Poza tym wszystko ma swoje plusy i minusy i zależy od punktu widzenia.

    B.

    OdpowiedzUsuń
  5. o, zgadzam się z Tobą. Trzeba się cieszyć z obecnych czasów, ci, co będą żyli później, będą nam tego zazdrościć :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja zdecydowanie czuję, że nie trafiłam na odpowiednie dla siebie czasy ;) Wolałabym żyć w okresie przedwojennym, II wojny światowej, ewentualnie lat 80. Ludzie mieli wtedy jakieś wyższe ideały, cele, po prostu było o co walczyć. Moi dziadkowie też wspominają, że ludzie byli dla siebie życzliwsi, bardziej pomocni i otwarci. Teraz każdy żyje własnym życiem, a przez nowoczesną technologię tracimy bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem. No i polska muzyka lat 80. - the best ever! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie to prawdziwe!
    Ludzie zawsze znajdą powody do narzekania...

    Miłego wieczoru!
    Pozdrawiam, Niepoprawny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słucham rocka, ale nigdy nie chciałam specjalnie znaleźć się w innych czasach. Nie żyłam w nich i nie wiem jak dokładnie tam było. Obecne są według mnie dobre i nie narzekam, a narzekanie osób które nie mają raczej większego pojęcia o tym jak było kiedyś, to trochę według mnie bez sensu. Wszystko się zmienia z biegiem lat i chyba taka jest kolej rzeczy, nigdy nie będzie przez cały czas tak samo, cieszmy się z tego co jest teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak jak ktoś tu powyżej wspomniał - ludzie zawsze znajdą powody do narzekania. Ja nie narzekam, że urodziłam się właśnie teraz. Te 30 lat temu nie mogłybyśmy w końcu prowadzić blogów, życie straciłoby sens :P Wszystkim ludziom którzy marudzą, polecam wynalezienie maszyny do podróży w czasie. Przenieśliby się do PRL-u i jestem pewna, że marzyliby tylko o tym żeby powrócić do teraźniejszości... Nasz wiek daje nam ogromne możliwości, i myślę że trzeba z nich korzystać i jednocześnie pamiętać o tych, którzy nie mieli tyle szczęścia, by pozwolić sobie na np. kupienie dwudziestej bluzki... No i jeszcze jedno - cieszę się, że urodziłam się właśnie 27 listopada 1998, bo to oznacza że jeśli będę żyła przez 103 lata będę żyła przez trzy wieki - XX, XXI i XXII :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aj tam, każdy wiek ma swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 21 wiek? I co z tego. A zresztą jak już tak by spojrzeć na to, to pewnie przedtem narzekali na 20 wiek, jeszcze wcześniej na 19, na 18, 17, 16 itd. Dzisiejsze czasy to wiele badań naukowych, nowe możliwości, ale tak już chyba wszelkie media ( a razem z nimi Ci mniej inteligentni ) lamentują, że źle się dzieje. A tak nie jest. Mamy ogromne możliwości i należy z nich korzystać, a nie narzekać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. swietny wpis, bardzo fajnie sie czytalo ;')

    Ja osobiscie nie uwazam ze ten wiek jest taki zly jak kazdy mysli. Mamy o wiele wiecej mozliwosci (jak ty wspomnialas) niz nasi rodzice - tylko wiekszosc tego nie wykorzystuje bo nie do cenia tego co maja. Po za tym, mamy internet... Mozemy sie kontaktowac z kims na drugim koncu swiata,...

    Ludzie nie do ceniaja tego co maja...

    OdpowiedzUsuń
  13. mnie najabardziej denerwują ludzie, któzy urodzili się w 1999r a opowiadają, jak zajebiście bło w latach 90. Co oni moga pamiętać?
    sama jestem z 97 i pamiętam przełom tych lat, udało mi się doświadczyc tylko niektóych rzeczy z tamtych czasów, których dzieciaki teraz już wgle nie znają i to jest smutne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie o narzekaniu pisałam ostatnio :D nie ma co narzekać, trzeba się zaadaptować, :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja chciałabym się przenieść do 'eighties', zeby zobaczyć, jak bylo :) jara mnie ten klimat, choć oczywiście nie było mi dane w nim żyć. na XXI nie narzekam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nic się nie zmieniło, ludzie narzekali i narzekać będą. A powtarzanie, iż kiedyś było lepiej? My pewnie też czasy naszej młodości będziemy wspominać jako najpiękniejszy okres i nic nie będzie w stanie go naszym zdaniem przebić ;)

    OdpowiedzUsuń